torsdag 11 oktober 2012

Hur gör man nu då?

Amsterdam kryper allt närmare. Nu är det bara 10 dagar kvar till det är dags att leverera.

Träningen har rullat på som den skall med ett långpass på 29km i lördags och ett tröskelpass på 8,7km igår.

So far so good...

Men det är nu min brist på erfarenhet börjar lysa igenom. Hur ska jag egentligen lägga upp träningen dessa sista dagar. Att det inte blir några fler långpass  - det är jag säker på. Men hur hårt ska jag köra på de andra passen? Ska allt gå i tänkt tävlingsfart nu? Eller ska jag klämma in några kortare, lite snabbare pass för att få lite tryck i kroppen?

Vad jag än gör så är ju det mesta redan klart inför loppet. Jag kommer ju inte att påverka mitt resultat något nämnvärt med de sista dagarnas träning. Det kanske bara är att köra på lite som vanligt, fast se till att man inte blir så sliten efter passen?

Tips från er maratonrävar därute mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Fram till 7 dagar innan tror jag att du kan springa distanspass och pass i marafart.

    Sista veckan kan du ta det lite lugnare och köra vanliga lätta distanspass med någon/några km i tänk marafart i passet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en bra plan. Då kan jag dra på med lite fart på lunchen idag och köra någon typ av distanspass i helgen för att sedan ta det lugnt och fint nästa vecka. Blir nog bra!

      Radera