fredag 20 juli 2012

Med myr i benen

Efter ett litet bakslag och en DNS på Långasandsloppet (småkänningar av hälsporren igen...) så var det sjukt roligt att köra ett alternativpass i onsdags: Myrlöpning!!!

Det mar Mr Djuspjöbacka som stod som "researrangör" och det gjorde han med äran. Efter en fin cykeltur ut till Skipås så tog vi bilen upp till mossen som stod blöt och fin och väntade på oss.

Inget att tveka på - det var bara att ge sig ut och klafsa runt efter bästa förmåga. Målet var att vi skulle ta oss runt tre varv (ca 4,5km) men jag stukade till foten under varv två och vilade ett par minuter för att sedan springa 1k i ensamt majestät innan vi gav oss ut på det tredje varvet tillsammans igen.

Mikki och Mange innan bataljen med myren börjar...
Vilken bra träning! Jag var helt slut i benen efteråt och det hade inte slitit det minsta på foten. Roligt är det också! Man får ju klafsa runt och smutsa ner sig hur mycket som helst ;)

Passet avslutades med dopp i havet för att skölja bort all lera och sedan en bastu.

Hemtransporten i motvind var en helt annan historia - jag var ganska slut efter myrlöpningen och var verkligen sugen på lunch vid det laget. Tur att Mange fanns med som draglok i motvinden...


Cykling
40km
ca 29km/h i snitt

Löpning
4km
ca 7:30 min/km i snitt

Nu är det lite drygt en vecka kvar till Falkenbergs stadslopp! Hoppas att foten håller - målet är att släpa mig i mål på under 41 min. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar